Kaša od prosa s okusima Božića

Jutra oko Božića su idealni za uživanje pod dekicom i gledanje omiljenih serija. Ugođaj je još topliji sa zdjelicom fine kaše od prosa čiji sastojci neodoljivo podsjećaju na Božić.

Kada se probudim naspavana i bez žurbe, polako krenem pripremati doručak i kavu, takva su jutra najbolja na svijetu. Nažalost, vrlo su rijetka.

Češće su kaotična, užurbana, nervozna i bez doručka. Taj obrok za mene dugo vremena nije uopće postojao, a toliko sam se navikla ne jesti doručak da nisam ni brinula oko toga.

Ipak, odnedavno sam (konačno) shvatila da je ipak važno pojesti barem ‘nešto malo’ za doručak, posebno ako pijem puno kave (a to je najčešće slučaj 😀 ). Bolje se osjećam, želudac mi je zahvalan, nisam tako brzo gladna za ručak i ne grickam hrpu gluposti, a u svakom je smislu zdravije. Naravno, i dalje nemam vremena ujutro pripremati posebne doručke, ali otkrila sam da se neke stvari ipak mogu pripremiti i večer prije.

Kada nema vremena za doručak ujutro, ovo možete ponijeti sa sobom na posao. Ukusno je i zdravo, a jednostavno i brzo za pripremu. 🙂 Nazvat ću to ‘kaša od prosa s okusima Božića’.

Ne znam za vas, ali mene ti okusi podsjete na lijepe trenutke u životu i tako mi daju dodatnu snagu za ostatak dana.

Što je uopće proso?

Za one koji se nisu često susretali s prosom, to je žitarica bogata vitaminima B i E, cinkom, kalcijem i manganom, a i odličan je izvor proteina. Ova lako probavljiva žitarica potiče iz Azije. Proso je hrana pogodna za oboljele od celijakije jer ne sadrži gluten.

Proso se nekoć smatrao hranom za siromahe, a koristio se čak i kao stočna hrana. Danas više nije tako – proso je česta namirnica u salatama, juhama, varivima, kao prilog nekom drugom jelu ili kao zasebno jelo s povrćem i/ili mesom. Ili u ovom slučaju, kao kaša s voćem i orašastim plodovima, moj prijedlog za doručak.

Sastojci za jednu porciju:

  • pola šalice prosa*
  • jedna jabuka
  • žličica cimeta
  • dvije žlice meda
  • nekoliko nasjeckanih badema
  • nekoliko sušenih brusnica

Priprema:

  • Proso skuhajte u vodi. Proso je potrebno kuhati tek 10-15 minuta.
  • Jabuku ogulite i naribajte ili narežite na kockice, kako vam je draže.
  • Na laganoj vatri prodinstajte jabuku posutu cimetom, a zatim u to pomiješajte žlicu meda.
  • U smjesu s jabukama, cimetom i medom dodajte skuhani proso, pomiješajte i na kraju dodajte sjeckane bademe i sušene brusnice po želji.

Umjesto brusnica možete koristiti grožđice, no ja uvijek biram brusnice. Nisam ljubitelj grožđica – dapače, jedna sam od onih koje ih vade iz mueslija. 🙂

Ovako pripremljena ‘kaša’ može stajati u frižideru, ne morate ju iskoristiti isti dan.

*Umjesto prosa možete koristiti i kuskus ili kvinoju.

Dobar tek! 🙂

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.