Prhki keksi s bademima i pekmezom

Prhki keksi s bademima i pekmezom

U obliku zvjezdica bez keksa s bademima i pekmezom ne možemo zamisliti Božić, na Uskrs krase Instagram u obliku uskrsnih jaja sa žutom marmeladom, a ja ih nekako najčešće pravim u obliku cvjetića, bez posebnog blagdanskog povoda, onako uz kavu ili čaj.

Prhki keksi s maslacem, bademima i pekmezom uvaljani u šećer u prahu.

Prhki keksi s bademima i pekmezom
Prhki keksi s bademima i pekmezom

Povratak u djetinjstvo

Izrezivanje prhkih keksa kalupima raznih oblika bila mi je jedna od dražih aktivnosti dok sam bila dijete, a mama bi mi često dala zaduženje da ih spajam pekmezom ili na kraju uvaljam u šećer u prahu. Tu bi, priznajem, poneka žličica šećera završila u mojim ustima umjesto u keksima, ali to je baš onaj najdraži dio iskustva, zar ne? 😀

A onda nakon svega slijedi ono najgore: ‘Čekaj da malo otpuste’. Pa dobro, tko bi čekao i zašto, keksi su gotovi i ja ih želim jesti SADA.

Puno godina kasnije zbilja shvaćam to čekanja i vama uz recept preporučam da ih pustite dan-dva prije grickanja (o ne!). Pekmez učini svoje i prhki keksi ZBILJA postaju najbolji kad malo ‘otpuste’, kad se svi sastojci prožmu, a keksi se zbilja, zbilja tope u ustima (iako zapravo mrzim tu frazu :D).

Zato ih napravite koji dan ranije, spremite u staklenku ili limenu kutiju za kekse i vratite im se nakon dan-dva. Vidjet ćete razliku, obećavam!

Prhki keksi s bademima i pekmezom
Prhki keksi s bademima i pekmezom

Što je s keksima s bademima i pekmezom danas?

Godinama kasnije, kad sam sama počela peći svoje kolače, uvijek sam htjela da to bude nešto novo, nešto modernije, još neviđeno. Pa sam ovakve kekse potpuno zanemarila. Ali kad bih se našla negdje pred pladnjem sitnih kolačiča, to bi bio prvi keks kojeg bih dohvatila. Tako jednostavan, a tako ukusan. Samo par sastojaka daje tako bogat okus!

Moram priznati da u posljednje vrijeme sve češće pečem i neke starinske kolačiće. Vraćaju u djetinjstvo i bezbrižnost, ali i dalje mi nije drag onaj dio kad moram čekati da se ohlade da bih ih mogla spajati i valjati u šećer. 🙂

Prhko tijesto za kekse s bedemima i pekmezom

Ovo nije jedini recept za prhke kekse na blogu. Pravila sam i kekse od prhkog tijesta sa svinjskom masti umjesto maslaca.

Tu sam, osim recepta, napisala i dosta savjeta za izradu prhkog tijesta.

Razlika između tog i ovog recepta je uglavnom u izradi. No ponešto i u okusu:

  • u ovom sam receptu u tijesto dodala i mljevene bademe
  • pravilo je da treba smanjiti količinu brašna za količinu badema koju dodajete
  • radi dodatne arome dodala sam i koricu limuna i mljeveni kardamom

Kad je pak riječ o izradi, u ovom receptu tijesto nisam valjala. Umjesto toga, istiskivala sam ga kroz takozvani ‘testomat’ – aparat za izradu keksa. Na ovaj način, tijesto za kekse možete istisnuti uz pomoć slastičarske vrećice. Tako će vaši keksi poprimiti oblik štanglice ili kruga, poput čajnih kolutića. Ja sam ih istisnula u obliku cvjetića.

U receptu koji sam vam ranije linkala, tijesto sam valjala i zatim kalupom izrezivala oblik cvjetića. U tom tijestu nije bilo badema, no moram priznati, ovi keksi su bolji s bademima. 😉 Možete koristiti i lješnjake ili orahe ako tako više volite.

Prhki keksi s bademima i pekmezom
Prhki keksi s bademima i pekmezom

Recept za prhke kekse s bademima i pekmezom

Vrijeme pripreme

Izrada tijesta: 10-15 minuta

Hlađenje: 2 sata (ako radite špricani linzer, tako dugo hlađenje nije potrebno)

Izrada keksića: 10 minuta

Pečenje: 10 minuta

Spajanje i valjanje u šećer: 15 minuta

Prhki keksi s bademima i pekmezom
Prhki keksi s bademima i pekmezom

Sastojci:

  • 150 grama brašna
  • 50 grama mljevenih badema
  • 100 grama omekšalog maslaca
  • 50 grama šećera u prahu
  • pola žličice kardamoma
  • naribana korica jednog limuna
  • 1 jaje
  • + šećer u prahu za posipanje
  • + pekmez po želji za spajanje keksića

Postupak:

  1. Omekšali maslac miksati sa šećerom dok smjesa ne postane pjenasta. Dodati mu jaje i koricu limuna pa još malo miksati.
  2. U posebnu posudu pomiješati brašno, mljevene bademe i kardamom.
  3. Tu smjesu sjediniti sa smjesom od maslaca dok ne dobijete jednolično tijesto.
  4. Ako odlučite keksiće raditi na način da ih na papir za pečenje istiskujete uz pomoć slastičarske vrećice, tijesto nije potrebno hladiti pa to možete učiniti odmah. Ako pak keksiće istiskujete uz pomoć aparata za kekse, tijesto treba oblikovati u valjak veličine testomata, zamotati ga u prozirnu foliju pa staviti u hladnjak da se stisne. Zatim taj valjak od ohlađenog tijesta staviti u testomat i keksiće istiskivati direktno na papir za pečenje. Ako pak tijesto valjate i kalupima režete keksiće, potrebno ga je jako dobro ohladiti da se ne bi lijepilo.
  5. Keksiće peći u pećnici zagrijanoj na 180 stupnjeva 10-ak minuta.
  6. Pustiti da se malo ohlade pa ih spajati džemom i posuti šećerom u prahu.

Dobar tek! 🙂

Prhki keksi s bademima i pekmezom
Prhki keksi s bademima i pekmezom

Kakve keksiće vi volite?

Ovo su keksi kojima malo tko može odoljeti. Jeste li ih već probali?

Javite mi svoje komentare. Jako me zanima kako su vam ispali. Imate li svoj omiljeni recept za kekse? Jedva čekam da čujem, podijelite ga sa mnom.

Za vas pišem na Instagramu, slobodno se javite! 🙂

Pozdrav, slatkoljupci!

Prhki keksi s bademima i pekmezom
Prhki keksi s bademima i pekmezom

Imate OPG ili firmu za proizvodnju prehrambenih proizvoda?

Željeli biste se riješiti muke s  oglašavanjem vaših proizvoda na društvenim mrežama? 

Ako je odgovor DA, kliknite na link i saznajte kako vam mogu pomoći: 

Oglasite svoj proizvod

2 thoughts on “Prhki keksi s bademima i pekmezom

  1. Šećer od 50gr u prahu … piše miksati s maslacem, pa onda opet dodati u suhe sastojke. Koji je gdje? Jer samo se jedanput šećer spominje

    Like

    1. Hvala sto ste javili, nisam primijetila da sam napravila gresku u receptu! Samo jednom ide secer, mozete ga miksati s maslacem kako pise u receptu, a ne dodavati u brasno 🙂 Nije greska ni ako secer u prahu pomijesate s brasnom pa ga dodate zajedno u mokre sastojke, ali ne treba dvaput 😁 idem odmah ispraviti! :))

      Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.