Zdravi(ji) browniesi s tikvicama

Prije četiri sam godine virtualno posvojila drvo kakaovca. Bilo je to u muzeju čokolade u njemačkoj Koelnu. Naravno, riječ je samo o zabavi i virtualnom posvojenju biljke, a ne o pravom kakaovcu za kojeg sam preuzela brigu, ali i dalje je bilo zabavno putem linka gledati kako biljčica izmišljena u muzeju čokolade raste. 🙂

Četiri godine kasnije, i dalje dijelim istu ljubav prema čokoladi, najdražoj delikatesi. Jeste li znali da ona ima i ljekovito djelovanje? Na početku 19. stoljeća čokolada se uglavnom prodavala u ljekarnama. Tada su ju smatrali iscjeliteljskim i restaurativnim tonikom.

Ne znam zašto sam se danas sjetila svog posvajanja virtualnog drva, ali inspiriralo me na pečenje finog deserta s kakaom i čokoladom. Odlučila sam se malo više posvetiti zdravijim verzijama kolača i slastica (iako su one klasične uvijek divne, ali zašto ne probati nešto novo). Već neko vrijeme planiram napraviti mali eksperiment, a da to učinim baš sada, inspirirala me Slatkopedija sa svojim tekstom o nesvakidašnjoj upotrebi povrća u slasticama. Svi znamo za tortu od mrkve i svi ju volimo, iako je mrkva povrće, baš kao i, na primjer, pitu od bundeve. No što je s tikvicama u kolačima? Ajmo probat! 😀

Browniesi s tikvicama

Kako su mi jagode najdraže voće bez premca, isto to su mi tikvice u svijetu povrća. Pa zašto ih onda ne isprobati na sve moguće načine? 🙂

Prije nekog sam vremena pravila zdrave browniese s trešnjama po eceptu jedne naše food blogerice. Oduševilo me kako su bili fini i kako se nisu razlikovali od onih klasičnih, iako u njima nije bilo rafiniranog šećera niti bijelog brašna. Odlučila sam napraviti nešto slično uz sitne izmjene, no umjesto trešanja, ovaj su put glavna zvijezda – tikvice. I mogu vam reći da je kolač odličan! Bio je dobro prihvaćen čak i od strane onih koji više vole klasiku, a i ja sam ga jela s manje grižnje savjesti jer je ipak nešto zdraviji. Ako ste vi ipak za onu klasičnu verziju, u receptu med zamijenite šećerom, integralno brašno bijelim, a kokosovo ulje maslacem, no u svakom slučaju probajte ove browniese! Tikvice im daju potrebnu sočnost, a tako se savršeno uklapaju s ostalim okusima da zapravo nećete ni primijetiti da se u ovom kolaču nalazi – povrće. 🙂

Browniesi s tikvicama

Recept:

*Sastojke za ovaj kolač sam mjerila na šalice, a šalica koju sam koristila ima 150 ml

Sastojci:

  • pola šalice maslaca ili kokosovog ulja
  • 1/3 šalice tamne čokolade (ona za kuhanje)
  • pola šalice meda ili kokosovog šećera
  • 2 jaja
  • 1 žličica ekstrakta vanilije
  • 2 šalice naribanih tikvica (naribala sam jednu veću tikvicu i to je bila taman ta količina)
  • 1 šalica + 3/4 šalice integralnog brašna
  • pola šalice kakao praha
  • prstohvat soli
  • 1 i pol žličica praška za pecivo
  • 1 žličica cimeta
  • tamna čokolada izrezana na sitne kockice (ja sam stavila otprilike 2-3 reda tamne čokolade, vi birajte količinu po želji)

Browniesi s tikvicama

Browniesi s tikvicama

Priprema:

1. Naribajte tikvicu u jednu plastičnu posudu i pustite da malo odstoji.
2. U lončiću na srednje jakoj vatri otopite maslac ili kokosovo ulje zajedno s čokoladom.
3. U posudi za miksanje pomiješajte dva jaja, ekstrakt vanilije, med. Na kraju dodajte otopljeni maslac i čokoladu. Naribane tikvice dobro iscijedite jer puštaju vodu, a ne želite da razmoče kolač. Zatim ih pomiješajte s ovom smjesom.
4. U drugoj posudi pomiješajte brašno, sol, kakao prah, prašak za pecivo i cimet.
5. Suhe sastojke polako umiješajte u mokru smjesu, ne koristeći mikser. Najbolje je to učiniti polako drvenom ili plastičnom kuhačom, miješajući smjesu tako da se ‘preklapa’ jedno preko drugog, dok se ne dobije konzistentna smjesa.
6. Dodati komadiće čokolade i sve izmiješati.
7. Staviti u kalup obložen papirom za pečenje. Peći 30-ak minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 180 stupnjeva. Provjerite je li kolač pečen pomoću čačkalice. Ubodite ju u sredinu kolača, ako izađe van čista, kolač je pečen, a ako je čačkalica još mokra, kolač treba još malo peći.
Browniesi s tikvicama
Browniesi s tikvicama
Browniesi s tikvicama

Dobar tek! 🙂

7 Comments Add yours

  1. Mari says:

    Super mi je što se fine tikvice mogu i u čokoladno upogoniti! Browniesi super izgledaju!

    Like

    1. Tihana says:

      I čokolada nekako sa svim može 😀

      Like

  2. Maja Babic says:

    Deluju fino i sočno!

    Inače, probala sam već neki kuglof koji je u sebi imao i tikvice, ko ne zna nikad ne bi pretpostavio! Osim navika i predrasuda – ništa drugo ne bi smelo da spreči tikvicu da se nađe u kolačima. Ona je neutralna i uklapa se u sve.

    Liked by 1 person

    1. Tihana says:

      Točno tako! 🙂 Samo navika i predrasude, a tikvice se super uklapaju svugdje ako se mene pita 😀

      Like

  3. Meni ovo zaista deluje jako privlačno. I verujem da ću isprobati recept.
    Javljam utiske. 😉

    Liked by 1 person

    1. Tihana says:

      Dogovoreno! ;))

      Like

  4. Pokušala sam već ostaviti komentar dva puta. Izgleda nije bilo uspešno.
    Meni su tikvice vrh u slatkoj kombinaciji, još sa čokoladom, mora biti savršeno….

    Liked by 1 person

Leave a Reply

